torsdag 21 februari 2013

Gårdagens Emmakväll och dagens Babblaroverload

En toppenkväll hade jag igår. Emma a.k.a. Emschen hade lämnat Skåne och var på besök i Götet för att undervisa i svinsvåra skattefrågor. Hon förkunnade sin kärlek till komplicerade deklarationer och jag ljög och höll med om att "ja jo visst är det skoj när deklarationen är riktigt, riktigt klurig".

Så gick vi till Pinchos och åt Tapas. Ja jag vet att jag var där förra veckan också= dålig fantasi. Dessutom är risken är stor att jag hamnar där även nästa vecka när jag också skall ut och besöka lokal. Men det är gött, prisvärt och man får små guldfiskskålar i stället för vinglas. Jag har inte några andra krav egentligen. Dessutom är det ganska mysigt och med trevlig personal.

Det var ju såklart fantastiskt att träffa Emma. Och hon hade med en så fin present till mig som jag nästan brallade ner mig över. Doftljus och tvål och ett doftljus som också var massageolja. Ni hör ju. Riktigt snajdiga grejor. Och Emma själv var ju som alltid en darling och en sådan där som är lite för lätt att prata med. Hon är fin på riktigt den.

Nu ser jag fram emot att åka ner till Skåne snart. Hur skall jag peta in det? undrar jag. Måste på något sätt.

Ikväll har vi läst och kollat på babblarna en babbiljon gånger så nu måste jag ägna resten av kvällen till att avbabblifiera mig. Jag hör deras röster i huvudet och vill egentligen slå ner dem. Varenda en av dem. Smack bara. För de är jobbiga tycker jag. Jobbiga och tråkiga och våldsamt tjatiga.
Men Spiggen tycker att de rockar...så då låtsas jag också att jag tycker det. Snäll moder.

Jag langade upp systemkameran och försökte verka världsvan och tryckte som en galning utan att något hände. Innan jag märkte att jag glömt minneskortet.
Jag är så hopplös men det möttes av munterhet.

Tur att Iphonen är en trogen vän.
Kolla Emmas ring och sjal.
Matcha är ingen match.




Kolla, värsta fina.

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt!!! Och snygg matchning på snygg tjej!!! Ni lär ju haft supermys! Fina presenter också!! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Tess! <3

    Alltså lite puder i fejjan där hade ju inte skadat.. OMG! Nåja kul hade jag iaf.

    Och du - båda ljusen är massageljus! Tvålen är dock en helt vanligt tvål men i en söt ask.

    Tusen tack!
    Kram

    SvaraRadera