onsdag 13 februari 2013

Gårdagens festliga aktiviteter

Det blev lite stressigt igår minst sagt så jag hann inte alls med något bloggande.
Vi var ute med jobbet för att fira en kollega som snart skall gå hem och föda barn.
Efter ett stopp på Make up store där vi kanske var mer intresserad av att plocka sminkprodukter än att lyssna på själva sminkundervisningen, gick vi vidare till Pinchos som är en relativt ny tapas-restaurang i Götet med ett lite annorlunda koncept. Man laddar ner en app som man använder för att beställa mat och vin som man sedan hämtar själv i baren. Jag tyckte det var jättebra. Maten var kalas och man kunde lätt beställa in lite mer utan att skämmas. Efterrätten, en belgisk våffla med glass och jordgubbssylt var så förbannat god att ögonen gick i kors.
Dessutom kunde man beställa in en liten godispåse som dessert. Det tycker jag är supertrevligt och jag har undrat i evigheter varför inte man aldrig kan få det.

Till gravida Karin hade vi slängt ihop ett litet "vara hemma med bebbe"kit med fina mysbyxor, doftljus från Voluspa, stretch marks-creme från Biotherm och sura vattenmeloner. Nu kommer hon klara sig bra.

Jag var inte hemma förrän klockan 23:00. kan ni fatta? Så otroligt oansvarigt.

Ikväll är det mästerkock och tidigt sänggående som står på agendan. Efter sådant här rulledrullande vid sent klockslag så måste man ju sova igen lite.














1 kommentar: