måndag 29 april 2013

Städhelg

Jag har städat non stop i helgen. I säkert 15 timmar åtminstone.
Och då bor vi på 80 kvadrat så ni kan ju tänka er renheten i detta hem. (Och med hem menar jag museum eftersom ingenting av det som finns i lägenheten får användas. Typ handdukarna, frukten eller soffkuddarna)
Jag har städat skafferiet och garderoberna, borstat bort fågelskit från fönsterblecket, putsat fönster, tvättat mattorna och tagit bort alla små, små fläckar som ju finns överallt om man tar på sig de glasögonen. Moppat, bytt sängkläder och rensat i alla badrumsskåp. Burit ner vinterkläder till källaren och tagit upp sommardito o.s.v o.sv.
Nu är jag trött. Nu behöver jag minst ett glas vin. Men det är äntligen klart folk kan komma på visning bäst de vill.

"Det är bara en förhands" sa mäklaren innan"Så du behöver inte städa"

"Neeejdå" sa jag. Jag plockar bara bort det värsta. Jojo, för så här har vi det jämt. Vi är liiite fräschare än genomsnittssvensken.

Men man vill ju gärna göra sitt bästa känner jag.
En gång när vi var på visning så låg det folk och sov på madrasser när vi kom in i lägenheten.
Mäklaren blev svårt besvärad och jag försökte lätta upp stämningen genom att viskande fråga om de ingick i priset, men ingen skrattade. Sedan köpte vi en annan lägenhet konstigt nog.

Så jag HOPPAS verkligen att vi kommer i håg att gå hemifrån i morgon och inte ligger där och drönar i någon soffa när spekulanterna kommer med förhoppningsvis tunga plånböcker.
Vore synd nu när jag fejat så.

Sedan kom Spiggen hem och avlastade mig lite med städningen.
Han var mycket  hjälpsam och effektiv och byggde torn högt, rakt och mycket prydligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar