fredag 26 april 2013

Fredag med räkor och ryggfläsk

Åh nu börjar helgen och jag är på ett strålande humör. Var förbi brudklänningsaffären idag och provade klänningen som faktiskt gick ihop vilket den inte alls gjorde i januari. Fast ett par kg till hade inte direkt dödat mig. "Det är det HÄR" ropade den finkänsliga butiksägarinnan och slet mig i ryggfläsket. "Det HÄÄR måste bort. Ryggövningar får du göra och så upp tidigt i spåret" Och det kanske man skulle kunna ta illa vid sig av men varför egentligen när det var dagens sanning.

Sedan dividerade vi fram och tillbaka om jag för gammal för slöja och jag menade att jag var en dam och därmed inte kan ha slöja, medan hon ansåg att jag fortfarande i stort sett var en fjortis. Sedan enades vi om något mellanting som var lite mer ladychic. Jag kan ju inte stå där blossande under slöja som någon annan jungfru när jag har karl sedan tio år, huslån och en onge på tvåochetthalvt. Jag lurar ingen.

Helgen tror jag blir sjukt bra. Jag har skickat iväg Peter och Spiggen till Trollis medan jag skall tokstäda lägenheten inför måndagens förhandsvisning. Känns det lite orättvist och ofeministiskt? Jag håller med, men det var min idé då jag tycker om denna typen av syssla bara jag får vara ifred. Jag ser fram emot det. Att få feja och att få vara ensam. Jag har ett oerhört stort behov av ensamhet som jag inte får tillräckligt utlopp för så en sådan här chans kastar jag inte bort.
DESSUTOM så fattar kanske inte Peppe det här och tror att jag bara föreslagit ojämlikheten för att vara snäll och/eller martyr så då kanske han får dåligt samvete och köper många och dyra presenter till mig.
Man vet aldrig, man vet aldrig.

Nu ligger vinet på kylning och räkorna på is så fredagskvällen är definitivt startad. Spiggen och jag har myst hela eftermiddagen helt utan gap och skrik så jag är helt och hållet pigg och redo att ta tag i kvällen.
Ha en underbar fredag alla ni.

Spiggen  och Goggo vilar lite under bordet. På fredagar får man ta det lugnt.

1 kommentar:

  1. Här är det också vi! Gott skit!

    På söndag har jag kört familjen ur huset för att få vara själv hemma. Ensamhet behövs!
    Kram
    Emschen
    www.emschen.se

    SvaraRadera