onsdag 17 april 2013

Att läsa av folk och fä

När jag var yngre så läste jag mycket tidningar och magasin. De var väldigt informativa.
Särskilt om hur man på olika sätt skulle lära sig förstå män (pojkar)och deras koder för olika saker.
Fanns sjukt mycket att lära sig.
Är han intresserad? Så vet du vad han tycker egentligen och vad betyder hans sms?
Det hela var mycket komplicerat och krävde studier och helårsprenumationer på Cosmo för att vara uppdaterad nog att ge sina tjejkompisar värdelösa tips.

Någonstans undrade jag om även killar analyserade sms med större noggrannhet än den bästa kodknäckaren inom CIA. Jag vet inte jag.
Antagligen tänkte de på rymdfilm eller något.

Men nu har jag lärt mig att det finns ett släkte vars beteende gäckar åtminstone min man. Han har aldrig tolkat så mycket vad jag vet. Säger jag att jag inte är sur så tar han helt enkelt för givet att jag visst är det. :-)
Men varför? Ja kära nån, det kan ju vara vad som helst, så varför lägga någon värdefull tid på att tolka det, när man istället kan kolla på Top Gear?

MEN Men men. Döm om min förvåning när jag fann det här glossiga magasinet vid hans säng.
Han funderar VISST på koder och beteenden och strategier för att bäst lägga in en stöt och få någon på kroken.

Gäddor är grejen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar