måndag 26 mars 2012

100% asbesviken

Nä, det blev tydligen inget hus för oss. Vad hände? Budgivningen totalrusade och så tappade Peter lusten. Kan väl kanske, kanske, kanske hända att jag kört det här spåret ganska så hårt med rätt så stora skygglappar, att jag valt att inte lägga märke till att han inte varit lika entusiastisk som jag. Vi har ju sagt att vi skall vara 100 % överens men jag blev på något sätt övertygad om att det var detta huset eller inget.
Mot bättre vetande känner jag verkligen att vi ALDRIG kommer hitta ett bättre hus med ett bättre läge till ett bättre pris. Jag har ägnat hela kvällen åt att försöka övertyga honom samtidigt som jag inte vill att han skall bli övertalad till något. Men jag känner mig jätteledsen över att det inte blir något hus idag. Jag var så inställd på det.

Så humöret är lite kass minst sagt.
Jo.

5 kommentarer:

  1. Vet inte om det hjälper, men jag känner igen känslan. Been there, done that. Det kommer ett hus, var så säker!

    SvaraRadera
  2. åå vad trist. Jag vet precis hur det känns. Grät floder efter de gånger det kändes som vi aldrig skulle hitta ett hus som passade vår plånbok...

    SvaraRadera
  3. Vet hur det känns! *kramar om* Innan vi köpte vårt hus tittade vi på ett annat och det var snudd på att jag bosatte mig där på studs på altanen men vi backade för budgivningen blev högre än vad vi tyckte det var värt. Jag kan dock efter snart 2 år fortfarande sucka över trädgården och altanen som aldrig blev min.
    Det kommer ett hus, en dag.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Skit också. Jag tänker inte skriva att det kommer fler hus....det var inte meningen att just detta skulle bli ert, det väntar något bättre.... Det tänker jag inte skriva, för det är bara föööör klyschigt :)

    SvaraRadera
  5. Hej, hittade precis din blogg och läste om huset som inte blev av. Det hände oss med förra året. Vi vann budgivningen men så ångrade sig säljaren. Jag var helt knäckt. Jag visste ju precis var julgranen skulle stå!

    Nu i efterhand är jag glad då huset visade sig behöva väääääldigt mycket kärlek och pengar som inte hade framkommit innan. It's a sign:-)

    Lycka till med husletandet!

    SvaraRadera