lördag 29 september 2012

Böcker, soppa och mul och klövsjuka

Idag har jag tvättat exakt, precis hela dagen. Känner mig sjukt redig och det är så trevligt när alla i familjen har obegränsad tillgång till rena kläder. Ovanligt, men trevligt.
Idag har vi också firat ringmärkningen lite mer. Peter har ju varit jättesjuk så igår blev det inte mycket mät, och nu har han fått höstblåsor a.k.a mul och klövsjuka vilket tydligen inte är så roligt som det låter. Men då har vi iaf fått svaret på varför Spiggen inte har ätit på en vecka typ. Vi anar  att det är han som är smittskurken. Men på nätet så såg vi att vuxna ofta drabbas mycket lindrigare än barn men i detta fallet har Peter fått det ca 7 resor värre än Spiggen.(Förmodligen karma) Han kan knappt gå stackarn. MEN han kunde skala ett kg räkor och svänga ihop sin paradrätt vilket är Mannerströms räksoppa och det bjöds på vin och vitlöksbröd, så han bjöd verkligen upp till dans för att fira att det nu är bestämt att det är vi två som skall tära och nära varandra för all framtid. Jag ser fram emot det för trots att Peppe är knäpp så är han förmodligen den minst irriterande person jag känner. Jag gillar i själva verket honom svinmycket. Så det blir ju bra det här.

Bättre än Pizza.
Till och med .


Ikväll ska jag inte lyfta ett finger utan bara läsa. Både magasin och min bok som jag aldrig får ro att lyfta. Men ett löfte till mig själv är att jag från och med nu skall klämma en bok i veckan. Den här hösten så finns det så mycket jag vill läsa så det passar perfekt. Så kan jag recensera dem sedan så ni får lite boktips. Det vore väl snällt av mig?
Nå, först ut är:

Siri Hustvedts "Sommaren utan män"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar