torsdag 16 januari 2014

Ett stycke is

Jesanes vad jag har frusit idag. När jag nu äntligen hamnat i en varm säng så känns det som den ultimata lyxen. Och det är det ju också. Jag har varit i Jönköping hela dagen och hållit intervjuer åt en kund i ett iskallt kontor och även om Jönköping bara ligger ett par timmar bort i färdväg så är det en helt annan klimatzon. Typ som Sibirien. Och då kan det ändå inte mäta sig med Falköping där vi tyvärr stannade för tågbyte på väg hem och där det var så överjävligt kallt att min kollegas kropp låste sig i kramp och jag tappade livslusten lite. En timma senare, av i Götet och ljumma vindar mötte. Ja men typ. Behövde knappt vantar. Lycka är att komma hem. En späckad heldag med uppgång vid 5, köldfrossa, jobbpress OCH Falköping är mer än ett superpreggo mäktar med känner jag. Så godnatt good people. 

1 kommentar:

  1. Var det inte du som i våras sa att det alltid blåste så kallt i Götet? Inte kan det väl vara kallare i någon annan del av Sverige - ja just det ja du kan ju komma hit så kan du få känna på rå kyla. Svär lite extra och drar upp jackan till näsan för fy vad Malmö är kallt!

    Kram

    SvaraRadera