torsdag 1 augusti 2013

bullfest

Husaren i Haga är ett trevligt, anrikt gammalt ställe med unikt glastak och allt sånt där.
De har också stans (kanske landets?) största kanelbullar och det är ju en bra sak för oss som uppskattar kvantitet. Dem blir man micket, micket mätt av.
Man kan med fördel dela med sig av den till t.ex. sin familj eller till ett litet fattigt land men man kan också äta alldeles för mycket själv. Och sedan möjligtvis inte må fullt så väl som man gjorde innan.
Man väljer själv.

Klart man blir exalterad

A men Åh. Erkänn att ni tog för givet att jag smarrade upp den själv?
Självklart delade jag med mig både till äkta man och son.
De fick säkert flera kvadratcentimeter.

1 kommentar:

  1. Shit vilken bulle. Jag går igång helt otroligt på detta foto.....wow! Påminner mig om Mejeriets i Lunds stora kanelbullar. När jag fyllde 25 år så fick jag 25 stoooora kanelbullar av en vän. Han visste hur mycket jag älskade dem. Hade frysen full ett tag där.
    Jag hade smarrat upp den själv......fast sunt att du delade med dig....

    SvaraRadera