måndag 29 augusti 2011

Måndagskväll i ösregn.


Jodå, jag kom faktiskt iväg till Sats även om det satt långt inne. Jag hade en hel rad av ursäkter för mig själv av typen "jag vet inte var mitt lås är" och " Alla tröjor är för tighta". I allafall så blev jag positivt överraskad av dagens minisatspersonal som jag tyckte verkade rejäla.

Spiggen lurade mig genom att låtsas vara hemtam efter 5 sekunder och kröp omkring och jagade någon stackars unge som lagt beslag på någon fräck bobbycar. Så jag travade iväg till löpbandet men hann bara en ynka km och 68 kalorier innan välbekant gallskrik och russintryne pockade på uppmärksamhet. Det positiva var att jag kunde gå av löpbandet med hedern i behåll, utan högt blodtrycksnylle och rosselandning. Nu trodde alla (och tänkte säkert jättemycket på det, både där och då men också senare på kvällen) att jag säkert orkade jättejättemycket längre.

Väl tillbaka i leklokalen gaskade Spiggen upp sig och vi kunde lämna bygget med ett glatt humör.

Ikväll väntar Svenska Hollywoodfruar och min skämskudde är uppvärmd och startklar.

God kväll mina vänner!

1 kommentar:

  1. Jag tror att du säkert hade orkat springa ett marathon minst faktiskt. Visst. /Helena

    SvaraRadera