måndag 29 augusti 2011

Måndag morgon- Nya friska tag



Godmorgon!

Medan Spiggen ägnar sig åt sin obligatoriska "ensamlek" på morgonkvisten a la Anna Wahlgren så får även jag lite ensamtid vilket känns ännu mer angeläget.

Måndag morgon är alltid nystart och jag kommer att återuppta de goda vanorna (ja bantningen alltså..always) som försvann tillfälligt men spårlöst i helgen.

Kommer försöka att göra ett stopp på Sats och stoppa in Spiggen på minisats vilket är en prövning. För mig. Spiggen själv chillar men jag filbunkar inte det minsta och beter mig naturligtvis både neurotiskt och dumt åt. Men jag tänkte ihärda för att på så sätt förenkla en dagisinskolning längre fram som annars skulle kunna ge mig utmattningssyndrom och fibromyalgi..

Idag ska jag hålla mig i skinnet så att jag inte:

*Förhör personalen om olycks och dödsstatistiken. (Endast för att jag minns vad hon sa sist)

* Styr upp aktiviteten så att de stora barnen inte leker våldsamt där de små barnen är. (Försökte lite halvhjärtat sist men kände att responsen var lite ljummen, minst sagt)

* Förhör personalen om utlämningsrutinerna även om jag är rädd för att de utan att blinka skall lämna Spiggen till farbror Bosse i Scoutskjorta och godispåse om han säger att jag stukat foten och därför inte kan hämta.

* Själv klär ut mig i Scoutskjorta och godispåse och testar att hämta ut ett annat barn för att se om det går

Som sagt jag ska uppföra mig moget och balanserat och inte skämma ut vare sig Spiggen eller mig själv. Kan låta som orealistiska mål men om man siktar mot stjärnorna osv.

Ha en bra måndag hörni och behåll ett gott humör!



1 kommentar:

  1. HAHAHAHAAA IGEN!! Äh men herregud. Jag har visuals om man säger så. :)

    SvaraRadera