tisdag 30 augusti 2011

Tandläkartisdag


Idag besökte jag det som för oss ickekriminella ändå på något sätt säkert kan liknas vid rysk roulette. Lika stressande och med lika ovissa konsekvenser. ( Ja, kanske inte..men typ)

Att gå till tandläkaren kan sluta hur som helst. Åtminstone för mig. Jag kan ha noll hål, inget plack och få beröm och diplom men jag kan också ha 108 elaka kariesangrepp och annat skit och gå därifrån med sällsynt sladdrig plånbok. Eftersom jag innan jag flyttade till Göteborg envisades gå till en blind, livstrött, halvutbränd folktandvårdare som hatade människor i allmänhet och mig i synnerhet så hade min nya tandis lite att jobba med när jag slutligen insåg att bara för man har dejtat någon årligen sedan man var 3 år (ja faktiskt) så betyder det ingalunda att han är duktig. Inte alls. Min nya tandläkare tyckte på allvar att jag skulle överväga att stämma honom. Det hade varit spännande men också meckigt. I alla fall. Med facit i hand så kan jag säga att hösten kan bli knaper i år. Men skall man se det från den ljusa sidan så har min tandläkare riktigt bra väntrumslektyr. Idag läste jag tillexempel om prinsessan Madeleine. Då blir man ju glad.
Dessutom hade jag en riktigt frejdig tandsköterska som jag ser framemot att träffa igen. Och det är ju tur för det verkar som om vi kommer hänga lite framöver.

Och för er som undrar om jag borstar tänderna med kolasås så vill jag säga att jag är ytterst skötsam. Faktiskt.

Häpåre!

1 kommentar:

  1. HAHAHAH Äh men fy faaaaannn. JAg döööör! Du e ju så jäkla rolig! Nu ska jag läsa resterande inlägg. Komme få kramp i magen. Och då kasnke man får lite muskler. FGint serru!

    Kram på dig ståupparn!

    SvaraRadera