söndag 15 september 2013

Blogguppehållet och dess förklaring

Det här blogguppehållet som jag sysslar med för tillfället var ingelunda planerat och är enligt min åsikt en aning irriterande.
Men det går bara inte.
Det är är en period av framstupa sidoläge, ni vet. När man liksom sprattlar runt för att hålla näsan ovanför vattenytan för att klara av det nödvändigaste. Anledningen kan vissa kanske ana. Det vankas småspigg förstås. Och denna nya lilla vän som vi ännu inte känner har haft en förmåga att trötta ut mig på ett sätt jag tidigare inte varit med om. Med Spiggen blev jag sjuk mot slutet men hade en smärtfri start, nästan helt utan illamående och annat trams. Men den här lilla bruden ( som jag tror att det är..men det har jag inget belägg för) har hittills gett mig en helt annan match.
Jovisst.
Och i kombi med att inte ha ett eget hem så har det tärt en aning. Det går över som ni hajar. Om två veckor får vi huset och då skall väl det värsta vara över även på småspiggsfronten. Är i v. 12 nu så jag hyser hopp.

Så länge kan jag visa Spiggens nya mössa som vi i år igen beställde från Myran & Lo. Väldigt käck anser jag. So long mina vänner och hav tålamod.

6 kommentarer:

  1. Grattis vackra vän! Jobbigt när allt sker på en gång men underbart att ni snart har huset och förhoppningsvis får du även din energi tillbaka lagom till dess. Kraft och massor av kärlek till dig!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med ett syskon! Jag kommer ihåg hur fruktansvärt trött man blir, det är inte klokt! Snart mår du bättre och tills dess så får du ta hand om dig och vila så mkt du kan! :) Grattiskram!

    SvaraRadera
  3. Sova och spy - det är livet i vissa veckor. Lycka till med både det ena och det andra och välkommen tillbaks när du orkar. Mycket trevlig blogg.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Åh vad kul! Skrattar som småbarnsmamma alltid väldigt gott med dig när jag kikar in på din blogg, blir himla kul att följa din graviditet som jag hoppas vi får. Ditt sätt att skriva kan säkerligen ge andra preggos (och icke preggos) ett gott skratt och lite extra insikt och energi! Tack för en härlig blogg och lycka till!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis - så underbart!!! Sprang på din mamma häromdagen när jag var ute med barnen i lekparken. Tänk vad vi har härjat där när vi var små! :-)
    Många kramar / Helen

    SvaraRadera