onsdag 20 mars 2013

Huvudstadsbesök

Med hälsning från ett snöigt Stockholm. Jag är här för att hålla ett för hälsan osunt antal intervjuer och tyvärr inte för att bröllopsshoppa eller dyl som jag eg. har svår lust till. Men då min bästa syster ( lite kuriosa: en gång när jag var liten satte jag en teckning på hennes dörr. Här bor bästen Ulle ville jag skriva och menade bästen= den bästa. Jag stavade dock lite fel och gjorde en superfin skylt där det stod: Här bor besten Ulle. Oklart om hon såg det som en komplimang.) fyllde 40 så åkte jag upp igår kväll och firade henne lite med presenter och kalorier som sig bör. Vi var på en supermysig restaurang i Sjöstaden som kanske hette " Hemma hos mig" eller något sådant. Finfin mat , gott vin och stora belgiska våfflor. Kan man begära något mer av livet i allmänhet och av en restaurang i synnerhet? En toppenkväll! Men vad kallt det är här! Och så mycket snö! Skärpning.

5 kommentarer:

  1. Hahaha!! Jag tycker besten Ulle var fint!!

    SvaraRadera
  2. Agree to disagree/ Besten själv

    SvaraRadera
  3. "Hemma hos Kaj" heter stället och ligger i Hammarby Sjöstad. Känner att de förtjänar lite reklam eftersom det var så gött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du såg att apan också heter Kaj va? Sammanträffande eller var ert möte redan bestämt långt innan ni fötts?

      Radera