tisdag 5 november 2013

För att främlingar är vänner man inte känner.

Idag fick jag det bästa tipset någonsin, om en facebookgrupp som jag tidigare inte känt till.
Den heter Matkassen och där hjälper man barnfamiljer i ekonomisk kris. Bor man i samma stad så kan man köra dit mat, barnkläder eller vad nu de behöver och bor man på annan ort så kan man skicka presentkort, kläd och leksakspaket.

Den här sidan lämnar mig varm och mjuk i hjärtat och med tro på människan. Casen som läggs upp får oftast omedelbar hjälp då människor runt om i Sverige verkligen knäcker sig för att hjälpa till. Det är så underbart att läsa breven från familjerna som fått hjälp och se vilken kraft och energi människor lägger i detta.

Nu vill jag tipsa vidare om detta. Både till er som vill hjälpa och till er som behöver hjälp eller känner någon familj som behöver. Detta är verkligen helt fantastiskt.

Kom igen vänner. Nu visar vi att vi bryr oss.


4 kommentarer:

  1. Jag har sett den och den ger mig ett hugg i hjärtat. Jag vill hjälpa ALLA men det kan jag förstås inte men lite kan jag och ska jag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Gillade sidan igår på Facebook! Mejlade även in att jag vill bli givare.. då kan de ta kontakt med en gällande familjer som behöver hjälp (förutom alla de som läggs upp i deras facebookgrupp). Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är allt sådant fantastiskt! Jag köpte en bh på Lindex härom dagen (flott:) och då rundade alla upp till en annan summa för att hjälpa till i Filippinerna, vilket kändes helt sjävklart men fantastiskt. Kram Caroline
    Ps har bytt namn och adress på bloggen:)

    SvaraRadera